KÖPVILLKOR

När du beställer från Ergonomikliniken.se accepterar du alla köp- och leveransvillkor som anges nedan. Cookies används för att förbättra vår tjänst. Genom att använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. 

1. Köp
Ett köp anses genomfört när du som kund har mottagit en orderbekräftelse via e-post. Vi skickar omedelbart en orderbekräftelse till din e-post efter att din beställning har mottagits. Kontrollera att adressuppgifterna är korrekta när du får din orderbekräftelse och se till att ditt efternamn är angivet på din dörr/brevlåda. För att handla hos Ergonomikliniken måste du vara minst 18 år gammal eller ha målsmans tillstånd. Kom ihåg att spara din orderbekräftelse som ditt kvitto på köpet, förutsatt att betalningen är genomförd.

2. Betalning
Vi erbjuder flera betalningsalternativ genom våra samarbetspartners, inklusive kortbetalning och direktbankbetalning.

3. Leverans

Vi behandlar din beställning inom 1-3 arbetsdagar efter mottagen betalning. Leverans av dina varor sker sedan inom 5-10 arbetsdagar med spårningsinformation, observera att leveranstider kan påverkas av helgdagar och röda dagar. Leveranstiden kan variera beroende på din plats och vilka produkter du beställt. Vi strävar alltid efter att leverera så snabbt som möjligt, och du kan alltid spåra din order. Du kan spåra ditt paket via "Spåra order" på vår hemsida. Om du inte hämtar ut ditt paket I tid kommer det att returneras till oss och en avgift på 200 SEK för outhämtat paket debiteras.

4. Ångerrätt/Öppet köp
Du har alltid rätt att ångra ditt köp och returnera varorna inom 30 dagar från mottagandet. Varorna måste returneras i nyskick och originalförpackning med eventuella lappar och etiketter kvar. Varan och förpackningen måste vara väl skyddade under transporten. Om varan/förpackningen inte är i nyskick förbehåller vi oss rätten att neka returen eller göra avdrag för värdeminskning. Du som kund står för returfrakten. Digitala produkter omfattas inte av ångerrätten. Vid retur av delar av en order där rabattkod använts kan vi behöva justera priset på kvarvarande varor till ordinarie pris. 

5. Reservationer
Ergonomikliniken förbehåller sig rätten att ändra priser på grund av stora prisförändringar från leverantörer, tryckfel eller andra fel utanför vår kontroll. Se mer om oförutsedda händelser under Force Majeure nedan. 

6. Force Majeure
Vid oförutsedda händelser utanför Ergonomikliniken kontroll (såsom krig, naturkatastrofer, strejker, myndighetsbeslut eller andra jämförbara händelser) som förhindrar Ergonomikliniken från att uppfylla sina avtalsenliga förpliktelser gentemot dig som kund, är Ergonomikliniken befriad från ansvar för att inte kunna uppfylla avtalet på grund av dessa omständigheter.

7. Transportrisken
Vi skickar din order med ett fraktbolag anpassat efter destinationen. Om ditt paket kommer bort eller skadas under transporten ansvarar Ergonomikliniken för detta. Vid retur är du och transportföretaget ansvariga för risken. Om returen inte når oss måste du betala för din beställning. Vi rekommenderar att returer skickas med spårbar försändelse. Du bör tillhandahålla spårningsnummer till oss vid begäran.

8. Skadat gods
Kontrollera paketet vid mottagandet. Om emballage eller innehåll är skadat, meddela oss så snart som möjligt, dock senast inom en vecka från mottagandet.

9. Personuppgifter
Vi följer dataskyddsförordningen GDPR. Genom din registrering och beställning samtycker du till att vi lagrar och använder dina uppgifter i enlighet med GDPR. Du har rätt att få tillgång till och begära rättelse eller radering av dina uppgifter.

10. Kundservice
Vår kundtjänst är tillgänglig via e-post. Vi strävar efter att svara inom 24 timmar på arbetsdagar, ofta snabbare.

11. Reklamationer
Om du mottar en defekt vara kan du reklamera den hos oss. Vi ersätter med en ny felfri vara. Betala fakturan i tid för att undvika extra kostnader vid reklamation. Handläggningstiden för reklamationer är normalt 10-15 arbetsdagar men kan variera.

12. Avbryta en order
Det går inte att avbryta en order efter bekräftelse. Du har dock 30 dagars ångerrätt/öppet köp.

13. Internationella köp
Eftersom vi bedriver försäljning till stora delar av världen och vårt centrallager är beläget utomlands, ansvarar du som kund för eventuell moms, tullavgifter och andra importavgifter som kan tillkomma. Dessa avgifter bestäms av tullmyndigheten i ditt land. Vi rekommenderar att du kontaktar dina lokala tullmyndigheter för att få detaljerad information om dessa kostnader. Observera att dessa avgifter inte är förutsägbara från vår sida och inte ingår i produktens pris.

14. Distansavtal och avtal utanför affärslokaler
Ergonomikliniken följer lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Vi skyddar din integritet och följer alla tillämpliga lagar och regler för personuppgiftsskydd.


Org-nr: 950912-0219
Kalvshällvägen 36
177 44 Sverige
info@ergonomikliniken.se